Vestgeblogd

Het is niet onbeschreven gebleven.

Facturen opsnorkelen bij KPN – een logboek

31 augustus 2016: de boekhouder vraagt om de administratie van 2015. Bonnen en facturen verzamelen geblazen. Ik mis de facturen van KPN/Hi van de eerste helft van 2015, dus ik ga naar MijnKPN: die gaat niet verder terug dan oktober 2015. Ik wil juist de facturen van januari–juli 2015. Even bellen:

Woensdag 31 augustus 2016

13:12u

‘Geen probleem. Ik stuur u de facturen van januari tot en met juni 2015 per e-mail!’

13:54u

Geen mail ontvangen van KPN. Nogmaals bellen:
‘Ja, sorry meneer, dat is een probleem. Het systeem gaat niet verder terug dan augustus 2015. Zal ik u de facturen sturen van augustus en september?’
Ja, doe maar.

14:08u

Ik zoek facturen van hooguit anderhalf jaar oud. KPN zou die zoek hebben gemaakt? Ik moet m’n administratie van de Belastingdienst 5 of 10 jaar bewaren. Dit is raar; ik bel de klachtenlijn:
‘Heeft u een momentje? Even navragen.’
[…]
‘Ja hoor, die facturen zijn er. Ik zag een pijltje onderaan mijn beeldscherm niet. Kan ik ze mailen naar het bekende mailadres?’
Ja hoor, doet u maar.

15:51u

Spamvakje gecheckt, testmails naar mezelf gestuurd, instellingen voor mail en spam bij provider gecontroleerd: niks. Geen mail van KPN. Bellen maar weer:
‘Sorry meneer, ik kan nu even niet in het systeem. Ik moet u echt vragen later terug te bellen.’

Omdat de jongens en meisjes van de webcare nog wel es wat creatiever zijn, zet ik @KPNwebcare het werk. Tussen 14:54u en 15:49u hengelen ze alle benodigde gegevens binnen.

16:32u

Een vrolijke jongen van @KPNwebcare belt. Hij is in een oud systeem gedoken en heeft facturen gevonden die teruggaan tot 2012 (zie je wel dat die gasten van de webcare creatiever zijn?😉
Hij vinkt de bestanden aan en gaat op ‘Verzenden’ klikken.
– ‘Ja, dat zeiden je collega’s ook!’
– ‘Ja, nou, misschien is dit een te groot kijkje in de keuken, maar we bestaan al heel lang en werken soms nog met systemen waar ik zelfs nauwelijks iets van begrijp. Ik ga nu drukken op ‘Verzend’!’
[tromgeroffel]
– ”De geselecteerde bestanden zijn verzonden.’ Nou, dan moet u ze binnen een paar minuten hebben!’
Vrolijk nemen we afscheid.

16:35u

Even in spambakje kijken: yihaa, het is ‘m gelukt. Alle facturen netjes op een rijtje. Drie hoeraatjes voor de vrolijke gast van @KPNwebcare!

@KPNwebcare

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 31 augustus 2016 door in Logboek en getagd als , , .
Follow Vestgeblogd on WordPress.com
