Vestgeblogd

Het is niet onbeschreven gebleven.

Reclame op school: ingehaald door de realiteit

H: ‘Van wie is die Bijbel hier op tafel?’
N: ‘Van mij. Vanmiddag stonden buiten het schoolplein mannen Bijbels uit te delen.’
M kijkt me verbaasd aan. De jongste (13) heeft een Bijbel gekregen. Ik moet er wat van vinden. Ehm, vergelijkbaar geval, ik denk hardop:
‘Stel, bij het plein staan mensen van Albert Heijn appels uit te delen …’
A: ‘Wacht, bij mij waren vandaag mensen van Vivit op school. Die deelden van die proefbekertjes uit.’

Ik dacht dat ik met m’n voorbeeld van Albert Heijn al aardig ver ging, maar blijkbaar is het al bon ton om je waren aan te prijzen binnen de schoolmuren.
De redenering met het argument op basis van een hellend vlak kan hierbij de Billy in. Ze zijn de scholen al binnengedrongen.

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht is geplaatst op 26 oktober 2015 door in education, opvoeding.
Follow Vestgeblogd on WordPress.com
