Vestgeblogd

Het is niet onbeschreven gebleven.

Logboek van een computerreparatie

Vanaf medio september valt mijn computer onregelmatig plotsklaps uit. Hij herstart meteen, maar blijft dan hangen in irritante, continue piep. Na uitschakelen en weer inschakelen doet-ie het meestal weer. Tot vrijdag 2 oktober.

2 oktober, vrijdag

Computer valt nu om de haverklap uit. Uit- en inschakelen werkt niet meer. Nu ja, twee keer wel. In de korte tijd die de computer mij geeft, zet ik snel het belangrijkste in de cloud.
Ik haal mijn fiets op en lever de patiënt rond half twee af bij mijn vertrouwde computerdokter: Norrod aan de Westerhaven te Groningen. Wessel noteert:

Valt meerdere keren per dag uit, komt dan terug met een lange piep (geen beeld)

Dat klopt.

2 – 9 oktober

Ik werk verder op de laptop van zoonlief. Een paar documenten zijn vrijdag toch gesneuveld. Zou Norrod nog eens bellen? Dit ben ik niet gewend.

Norrod is overgegaan in Paradigit. Paradigit wil niet dat je de winkel belt, want de mensen daar moeten ongestoord hun werk kunnen doen. Schattig dat ze dat eerlijk verklappen, maar ondertussen ben ik razend nieuwsgierig naar hoe het zit met mijn computer. Dan maar es kijken op Paradigits track-and-tracesysteem. Dat heeft drie statusmogelijkheden: incident is ontvangen (check), product is in behandeling (check), apparaat is klaar. Daar word ik dus niet veel wijzer van.Paradigit - Acer sept-okt 2015

9 oktober, vrijdag

Toch maar eens bellen met Paradigit, de gatekeeper voor de winkel. Benieuwd of ze me doorverbinden.

9.33u Ik krijg het keuzemenu van Norrod. Dus toch geen Paradigit? Ik ben beller no.1 in de wachtrij.

9.37u Wat slaperige jongeman gaat het filiaal voor me bellen en zet mij in de wacht.

9.44u ‘Naar verwachting zijn ze vandaag klaar.’ ‘Waarmee?’ Op deze flauwe vraag weet de jongen geen antwoord. Hij zegt me dat ze vandaag zullen bellen, want ze hebben mijn telefoonnummer. Dat klopt, maar ondertussen heb ik geen idee wat ze gedaan hebben en wat dat geintje me gaat kosten. Apart. Mijn Syrische fietsenmaker heeft z’n zaakjes beter voor mekaar.
Vermoedelijk heeft Norrod nog helemaal niet gekeken en bellen ze later vandaag om de diagnose en de prijs door te geven.

10.04u Max van Norrod belt. Ze hebben alles onderzocht, alles gecontroleerd, alle kabeltjes aangedrukt: hij werkt. Hebben jullie dan niets gevonden? Nee, alles werkt. Da’s dan 20 euro.
Zouden ze hem zojuist snel hebben aangezet en deed-ie het toen gewoon? Even aan wat kabels duwen en hoppa: niks aan de hand meneertje. Dit vertrouw ik niet helemaal.

12 oktober

16.47u Bij Norrod langs. Rustig mijn duistere vermoedens voorgelegd aan de vriendelijke jongeman. Eerste reactie: ‘Nou, dat zou raar zijn bij zo’n klacht.’ My thoughts exactly. Andere jongen erbij: ‘Nee, hoor. M. heeft geheugentest uitgevoerd …’ En test zus en test zo. Het klinkt allemaal prima. Zou ook best kunnen, dat er een kabeltje net even wat los heeft gezeten. De afgelopen weken heb ik de computer i.v.m. uitvallen stroom en internet zo vaak van kantoor naar huis en weer naar kantoor gesjouwd, dat m’n computer meer op een laptop dan op een desktop leek.

18.46u Ik start de computer op. Vreemd gekraak in computerbehuizing linksonder. Computer slaat af en start meteen weer op. Ik kan gewoon inloggen, al duurt het wat lang. Alles is bewaard gebleven. Ik zet de computer eens flink aan het werk. Hij doet het als een zonnetje. Norrod, you did it again!

Wordt hopelijk niet vervolgd.

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 9 oktober 2015 door in Logboek en getagd als , , .
Follow Vestgeblogd on WordPress.com
