Vestgeblogd

Het is niet onbeschreven gebleven.

Logboek van een reparatie

Hoofdpersonen:
base_Sony-Xperia-T-Black Dynafix

Belsimpel Profiel H

Maandag 17, dinsdag 18 juni 2013
De telefoon, een Sony Xperia T,  laadt niet meer op. H probeert verschillende laders. Zonder resultaat. K.

Woensdag 19 juni 2013
11:18 H belt Dynafix. Toetst imei-nummer in. Onder luid gitaargetokkel wacht H enige minuten.
De medewerkster is zeer behulpzaam en gaat -na het doorgeven van enkele codes- op zoek naar het model, terwijl H weer naar het getokkel mag luisteren. De verbinding wordt verbroken.
11:22 H belt Dynafix. Toetst imei-nummer in. Onder luid gitaargetokkel wacht H enige minuten. Om 11:31 neemt een andere medewerker van Dynafix op. Deze jongeman heeft er duidelijk minder zin in dan de vorige medewerker. H moet bij Belsimpel zelf maar navragen welk model hij heeft.
11:36 H belt de klantenservice van Belsimpel. Via het keuzemenu komt hij in het menu waarin het telefoonnummer van Dynafix wordt aangeboden, het nummer dat H net gebeld heeft. Hierna wordt de verbinding automatisch verbroken.
11:39 H belt nogmaals de klantenservice van Belsimpel. Hij maakt nu een andere keuze. Als pauzemuziekje genieten we nu van iets van Portishead. Nice. Om 11:42 krijgt H een uiterst behulpzame medewerkster aan de lijn. Het modelnummer is snel achterhaald. Na een pauzemuziekje is ook het imei-nummer gecontroleerd.
11:46 H belt nogmaals Dynafix. Hij toetst het imei-nummer niet snel genoeg in en hopt nu van keuze naar keuze in het keuzemenu.
11:48 H belt nogmaals Dynafix. Hij toets het imei-nummer nu wel snel genoeg in. Een andere medewerkster boekt de reparatie hulpvaardig en opgewekt in. 11:56 einde gesprek. Nu hooguit 10 minuten wachten op de e-mail met verzendinstructies.
11:56 Mail van Dynafix over de te volgen procedure voor het insturen van het toestel. Op verzoek leest H de verstrekte informatie aandachtig.
11:56 H ontvangt exact dezelfde mail nogmaals. Deze negeert hij zorgvuldig.
12:14 H pakt telefoon aandachtig en zorgvuldig in en zoekt nauwkeurig een neutrale envelop uit. Er zijn precies vier postzegels in huis.
12:43 H maakt een oude, oerdegelijke Sony Ericsson klaar voor tijdelijk gebruik.
17:06 H doet het pakje voor Dynafix in de brievenbus.

Donderdag 20 juni 2013
14:06 Mail van Dynafix. Het toestel is aangekomen. Niet erg: het was toch een erg dunne telefoon.

Vrijdag 21 juni 2013
15:26 Mail van Dynafix:

Het toestel dat u ter reparatie heeft opgestuurd […] zal niet bij onze verkozen reparatiecentrum Dynafix gerepareerd worden, maar wordt doorgestuurd naar een externe reparatiedienst.
Zodra het toestel gerepareerd retour is, ontvangt u hierover een bericht.

Zaterdag 22 juni 2013
08:15 e.v. Jeuk op moeilijk bereikbare plaatsen. Ontwenningsverschijnselen? Inmiddels vijf dagen foonloos.

Zondag 23 juni 2013
22:58 Bezig met een afspraak in Datumprikker. Op beeldscherm verschijnt advertentie:
Schermafbeelding 2013-06-23 om 22.57.05
They’re watching us.

Maandag 24 juni 2013
Jeuk wordt minder, maar ongemak blijft. Geen nieuws van Dynafix.

Dinsdag 25 juni 2013
De zwellingen nemen af, maar de irritatie stijgt: H heeft alleen een digitale agenda en in deze laatste weken van het schooljaar zijn er veel kleine afspraken. H mist zijn digitale agenda. Geen nieuws van Dynafix.

Woensdag 26 juni 2013
H is geïrriteerd. Geen nieuws van Dynafix.

Donderdag 27 juni 2013
Want al zo lief heeft hij zijn telefoon gehad, dat hij hem naar Dynafix te Nuth heeft gestuurd, opdat zijn instellingen niet verloren gaan en whatsapp eeuwig leven hebbe.
11:52 Dynafix gemaild. Automatische ontvangstmail ontvangen.
23:22 Belsimpel gemaild:

E-mail aan Belsimpel 27 juni

E-mail aan Belsimpel 27 juni

Vrijdag 28 juni 2013
11:32 Mail van Dynafix:

Mail van Dynafix, 28-6, 11:32u

Mail van Dynafix, 28-6, 11:32u

H is niet helemaal gerust op die ‘korte termijn’ … en er staat ook nergens dat de telefoon het weer doet. Niet meteen het ergste denken. H viert deze vordering in het proces met een bescheiden ‘Hoera’.

14:27 Mail van Belsimpel.

Mail van Belsimpel, 28-6

Mail van Belsimpel, 28-6

Hoe gaaf zou het zijn als een internetwinkel, bijvoorbeeld op vertoon van een reparatienummer, je dezelfde dag nog een vervangend toestel stuurt!
Mei 2015: Vodafone maakt reclame voor hun vervangend toestelservice🙂

Zaterdag 29 juni 2013
14:38 RingRing! Een bezorger aan de deur. Is het, ja echt?

Pakje van Dynafix

Pakje van Dynafix

De telefoon werkt weer als een zonnetje. Omdat het app-winkeltje van Google een lijstje bijhoudt van apps die je ooit hebt gedownload, zijn alle apps weer snel teruggezet. Nu nog honderd maal e-mailadres en wachtwoord invoeren en we’re ready to roll!

Eind goed, al goed

Vrijdag 12 juli 2013
22:41 Naar de wc in de kroeg:
2013-07-12 22.41.06

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 22 juni 2013 door in Logboek en getagd als , , , , , .
Follow Vestgeblogd on WordPress.com
%d bloggers op de volgende wijze: